Uzavírání alertů vzniklých chybným vyřazením UI distributorem
Víte, že alerty na balení, která byla chybně vyřazená jako vydaná distributorem, může lékárna snadno uzavřít v CZAMS?
Koncoví uživatelé mohou v CZAMS uzavírat veškeré alerty, které vzniknou v důsledku technické nebo procesní chyby.
V případě procesní chyby lze však nově uzavřít alert také v situaci, kdy nesprávné vyřazení jedinečného identifikátoru (UI) provedl distributor, a následný pokus o výdej na stráně lékárny proto vyvolal alert.
Jak postupovat?
Uvnitř alertu klikněte na tlačítko “Řešit procesní chybu“. Poté ve vyskakovacím okně vyplňte požadovaná pole:
„Místo zneplatnění LP“ = Jiná provozovna (Pozn.: v některých případech systém vyplní automaticky dle auditní stopy balení)
„Příčina“ = Nesprávná manipulace s balením
„Upřesnění“ = Pohyb balení mimo provozovnu
V poli „Upřesnění“ dále vyberte rozšiřující možnost: „Balení léčivého přípravku bylo chybně vyřazeno jako „Vydáno“ na straně distributora v rozporu s čl. 23 Nařízení 2016/161 (EU). Opakovaný pokus o výdej na straně nemocnice/lékárny vyvolal alert.“
Po kliknutí na tlačítko „Pokračovat“ potvrďte čestné prohlášení a klikněte na tlačítko „Dokončit“. Alert se automaticky uzavře do stavu „06f - Uzavřeno - KU - Procesní chyba - nelze vydat“.
Více informací o technických a procesních chybách najdete v naší příručce „Postup řešení alertů“ v sekci 5.1 Technické a procesní chyby koncových uživatelů.