Uzavírání alertů vzniklých chybným vyřazením UI distributorem

Víte, že alerty na balení, která byla chybně vyřazená jako vydaná distributorem, může lékárna snadno uzavřít v CZAMS?

Koncoví uživatelé mohou v CZAMS uzavírat veškeré alerty, které vzniknou v důsledku technické nebo procesní chyby.

V případě procesní chyby lze však nově uzavřít alert také v situaci, kdy nesprávné vyřazení jedinečného identifikátoru (UI) provedl distributor, a následný pokus o výdej na stráně lékárny proto vyvolal alert. 

 

Jak postupovat?

Uvnitř alertu klikněte na tlačítko “Řešit procesní chybu“. Poté ve vyskakovacím okně vyplňte požadovaná pole:

Místo zneplatnění LP“ = Jiná provozovna (Pozn.: v některých případech systém vyplní automaticky dle auditní stopy balení)

Příčina“ = Nesprávná manipulace s balením

Upřesnění“ = Pohyb balení mimo provozovnu

V poli „Upřesnění“ dále vyberte rozšiřující možnost: „Balení léčivého přípravku bylo chybně vyřazeno jako „Vydáno“ na straně distributora v rozporu s čl. 23 Nařízení 2016/161 (EU). Opakovaný pokus o výdej na straně nemocnice/lékárny vyvolal alert.

Po kliknutí na tlačítko „Pokračovat“ potvrďte čestné prohlášení a klikněte na tlačítko „Dokončit“. Alert se automaticky uzavře do stavu „06f - Uzavřeno - KU - Procesní chyba - nelze vydat“.

 

 

Více informací o technických a procesních chybách najdete v naší příručce „Postup řešení alertů“ v sekci 5.1 Technické a procesní chyby koncových uživatelů.

Zakládající členové organizace

Přidružené organizace

© Copyright 2024 Národní organizace pro ověřování pravosti léčiv, z.s
redakční systém Kompletweb | Neofema, s.r.o.