Aktuální informace: Uživatelé, transakce a alerty
Počet uživatelů Národního systému pro ověřování pravosti léčiv (NSOL)
Počty držitelů registrace (MAH) k polovině června 2022
- Registrovaných MAH: 382
- z toho s uznaným sníženým uživatelským poplatkem (MAH s malými tržbami): 63
Koncoví uživatelé (lékárny a distributoři): 100% připojení do NSOL
Dostupnost NSOL a množství transakcí
- Systém NSOL je dlouhodobě stabilní a plní stanovené cíle a požadavky Nařízení.
- Průměrná doba odezvy systému (cíl k měření výkonnosti, definované s dodavatelem NSOL – Solidsoft Replay, je splněn):
- Koncový transakční čas datového centra pro lékárny < 300 ms je 99,65 %.
- Koncový transakční čas datového centra pro lékárny < 350 ms je 99,69 %.
- Koncový transakční čas datového centra pro hromadné transakce MAH < 10 s je 99,37 %.
- V březnu 2022 se provedlo dosud největší množství transakcí v systému – 41 507 912. Druhý největší počet byl v březnu 2021 – 40 983 903. Mezi TOP10 měsíci z pohledu transakcí v systému je březen zastoupen celkem třikrát.
- Počet úspěšných vyřazení balení koncovými uživateli byl dosud největší v 50. týdnu 2021 – 10 203 810. Do té doby, ani od té doby počet vyřazených balení nepřekročil 10 milionů za týden.
Stav FMD v ČR ke konci roku 2021 – alerty
Procentuální rozložení uzavřených alertů v roce 2021 podle skupin
Typ (skupina) | % alertů v roce 2021 |
Lékárny | 18,58 % |
OBP/MAH/paralelní distributoři | 68,40 % |
Distributoři | 4,85 % |
Intermarket operace | 1,56 % |
Jiné | 6,60 % |
Stav FMD v ČR v roce 2022 – alerty
Únor–duben 2022
Typ (skupina) | Podíl na alertech (podle EMVO) |
Lékárny | 11 % |
OBP/MAH/paralelní distributoři | 82 % |
Distributoři | 2 % |
Intermarket operace | 0 % |
Jiné | 5 % |
Alert rate: 0,01 % v dubnu 2022 (14. – 17. týden)
14. týden 0,008
15. týden 0,008
16. týden 0,007
17. týden 0,008
- Podíl uzavřených alertů na celkovém počtu alertů v prvních pěti měsících roku 2022 poklesl ve srovnání s minulým rokem. Tým NOOL intenzivně upozorňuje MAH a koncové uživatele, aby vzniklé alerty řešili co nejdříve po jejich vzniku a po vyšetření použili správný koncový stav.
- SÚKL se zaměřuje na to, jak jsou alerty řešeny a kolik procent jich je uzavřeno, resp. kolik případně zbývá dořešit. Pravidelně jsou kontaktováni MAH i koncoví uživatelé v případě, že neřeší alerty déle než 30 dní. SÚKL doporučuje využívat Systém pro správu alertů NOOL.
- Na alertech se nejvíce podílejí pokusy o změnu stavu a nastavení stavu alertu, který již existuje (alerty A7 tvoří téměř 60 %) – jedná se o tzv. procesní chyby.
- Ve srovnání s minulým obdobím se podíl chyb způsobených paralelními distributory nezměnil a podíl chyb koncových uživatelů označených jako technické chyby je 2. nejvýznamnější (vesměs chyby odstranitelné – nastavení čtečky, capslock, přepnutá klávesnice, rychlost skenování atd.) – alerty A3, A2.